Nyköping

Nu sitter jag i Nyköping hemma hos Tomis pappa.. Det blev en liten tripp hit över påsk, jag kände att jag behövde komma ifrån Uddevalla, Göteborg och Trollhättan ett tag, så Nyköping blev ett bra och billigt alternativ! Ska försöka fota en del när jag är här, men eftersom jag glömde kabeln till kameran hemma, lägger jag ut bilderna när jag har kommit hem igen!

Idag har vi varit inne i stan och kikat.. Dock var alla affärer stängda, så det blev bara en fika :) Sedan skulle vi åkt ut till Tomis morbror som också bor här uppe, men på vägen dit hamnade vi på  Karlssons! Det är som ett mini-mini Ullared, med samma ägare som Gekås.. Köpte där två fejkparfymer, en fejk Britney Spears och en fejk Paris Hilton... Men men, att det är fejk spelar ingen roll för mig, de luktade gott och kostade bara 80kr styck  ;) Sedan blev det en till fika hos Yrjö och Katta (Tomis morbror och hans sambo) samt deras 6-åriga dotter Emelie, som är en riktigt söt och charmig tjej!

Nu väntar jag på att maten ska bli klar. Det blir grillade fläskotletter med potatismos och grönsaker, en favorit här på "sommarn" här i Nyköping! :) Vi kommer nog att sitta på altan och äta, i solskenet! Det gjorde vi också i morse, jag åt frukost ute i bara shorts och t-shirt, för var riktigt varmt då! Det är lite kyligare nu, men det är bara att slänga på sig sockor och en av Tomis tröjor så blir det varmt och skönt!

Skriver jag inte imorgon, så önskar jag er alla en glad påsk redan nu! Jag hoppas att alla får det trevligt, oavsett om ni festar, inte festar eller inte gör någonting! :) Själv ska jag nog ta några cider hos Tomis bästa kompis Robin, men får se hur mycket det blir! :)

Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: Flippi

gullig kyckling...=)

2009-04-16 @ 11:51:22
URL: http://bbt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0