VFU

Ja, nu är man hemma efter första dagen på VFU:n. Det gick bra, men man blir rätt seg över att gå upp 04.30 på morgonen (började kl 7), och "jobba" till kl halv 1 :P Men var riktigt kul att träffa alla igen, och se hur stora de har blivit! De hade blivit så duktiga, även de minsta som knappt kunde något förra gången, kunde nu prata riktigt bra, samt hänga med i sångerna vi sjöng på samlingen, genom att använda rörelserna till :)

Men till den dåliga sidan av VFUn denna vecka, det är så mycket att göra! Har börjat med en av uppgifterna, eller ja, gjort större delen på en, och lite på en till. Men vill vara klar nu, så jag bara kan "glida" med resten av veckan, i alla fall ha gjort det mesta tills på onsdag, så jag slipper stressa så mycket.. Men men, jobbar lång dag imorgon, då får jag passa på att göra mycket!

Tänkte också vara duktig idag och börja läsa lite, känner mig faktiskt redo att börja kolla i böckerna, så man kanske kan lära sig något :P Sen har jag beställt de sista böckerna som fattas också, när de kommer måste jag verkligen läsa, annars är det mycket pengar i onödan :S

Kopierade också lite frågor som Kristin hade på sin blogg, såg att det var någon som hade kommenterat henne och där sagt att man skulle kopiera dessa frågor och svara på :)


1. Är du nöjd med namnet dina föräldrar gav dig?

Nja, ibland är jag det, ibland inte.


2. Vilka sorters djur har avsiktligt bitit dig?

Katt tror jag


3. Hade du hellre blivit född till det motsatta könet istället för det du föddes till?

Nej, aldrig. Trivs så bra med att vara tjej, mycket roligare :) (Förutom en viss vecka i månaden)


4. Vilken tecknad/animerad Disneyfilm är din absoluta favorit?

Ja, lång lista: Skönheten och Odjuret, Lejonkungen, Mulan, Hitta Nemo, Pocahontas.. Har säkert glömt någon!


5. Har du något mål som du vill uppnå just nu?

Bli färdig lärare, klara av att spara pengar till flytten


6. Är du allergisk mot något?

Nepp :)


7. Väljer du att köpa ekologisk mat istället för "vanlig" när det finns som alternativ?

Nej, köper sällan mat, mamma ordnar ;)


8. Vilken hushållssyssla skjuter du upp så länge som möjligt?

All städning, och disk


9. Vilken sport/idrott har du hållt på med som längst?

Dans (Bugg)


10. Tror du att pengar kan köpa lycka?

Nja, man kan aldrig bli till 100% lycklig med bara "köpt" lycka


11. Står du helst framför eller bakom kameran?

Beror på om jag är fixad eller inte

12. Sjunger du i duschen?

Nepp


13. Tar du några vitaminer/kosttilskott?

Nej, aldrig


14. Vilken sorts frukt åt du senast?

Banan


15. Har du gjort något du ångrar den senaste månaden?

Nej, inte vad jag kan komma ihåg


16. Vilken hårfärg föredrar du på det motsatta könet?

Spelar ingen roll


17. Hur spenderas en födelsedag allra bäst?

Med familj och vänner


18. Brukar du handla på kredit?

Nej,aldrig


19. Har du någongång handlat på Gekås i Ullared?

Många gånger :P


20. Vad tänker du göra nu när frågorna är slut?

Publicera dem och sedan försöka plugga

Ja, detta var lite av mig :P

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: mikaela

Tessan ska bli sambo, tja la la la la... =)

2009-01-26 @ 16:03:23
URL: http://siwer.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha, japp någon gång i framtiden :P

2009-01-26 @ 17:41:28
URL: http://tessanklinte.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha härmmis :P

2009-01-26 @ 18:19:39
Postat av: kristin

och ovanstående kommentar var från mig.. hehe

hoppas din dag varit bra =)

pöss

2009-01-26 @ 19:14:26
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se/
Postat av: Maja

Jätte fin blogg du har! :)

2009-01-27 @ 18:20:37
URL: http://lifebymaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0