Jobbet

Just nu sitter jag på jobbet.. Ska jobba natt..

Jag känner för att bara skriva av mig, men vet inte riktigt vad jag ska skriva. Vet bara att det inte kommer bli ett vidare muntert inlägg, eftersom mitt humör inte är på topp. Jag vet inte varför det är det, jag vet bara att det inte känns helt 100 än att bo här i Göteborg. Jag vet att allt kommer lösa sig, men just nu känns det väldigt tråkigt att den enda jag umgås med här i den stora staden är Tomi. Har ett par andra kompisar också, med dessa blir det tyvärr inte att jag umgås med, lite tråkigt men så är det. Slutsatsen är att jag saknar Uddevalla! Jag saknar utgångarna med Johanna, när vi sitter på Cheers och pratar med en massa folk, och förfesterna som oftast tillbringades i hennes pappas lägenhet. Jag saknar spontanfikat med Kristin och Mickis. Jag saknar att ha någon att höra av mig till för bara en "spontanträff". Det är tyvärr oftast omöjligt när jag är fast här nere och alla mina vänner är uppe i Uddevalla..

Jag ska erkänna Mickis, att jag blev avundsjuk när jag läste på din blogg att du och Kristin hade träffats för en fika, jag vill ju också vara med! Jag är "fast" i en lägenhet som KAN bli mysig så småningom när vi blir färdiga med allt, men som just nu känns som om det är Tomis lägenhet och jag hälsar på, det är inte vår lägenhet, det är bara hans. Varje ledig dag/kväll/helg (de gånger när Tomi är borta) sitter jag hemma i lägenheten, framför datorn och TVn. Hur kul är det på en skala när det är fint väder och man är ledig? Och tyvärr är Uddevalla för långt bort för att bara spontant åka upp över dagen, speciellt om man inte har busskort eller är "långledig"..

Ja, som sagt, mycket klagan och inget positivt.. Det enda jag ser fram emot just nu är fredag, då Johanna och Louise med pojkvänner kommer hem till mig (i Uddevalla) för lite förfest innan Fjordfestivalen.. Har jag tur blir det som det var förr..

Jag hoppas på ett mer positivt inlägg nästa gång.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: mickis

Vi saknar dig med... Förstår att det känns tungt just nu men tyvärr är det spelets regler när man rycker upp rötterna ur marken.. Vi får helt enkelt ta och planera det spontana mer =) Stor puss och kram!

2009-07-22 @ 21:08:59
URL: http://siwer.blogg.se/
Postat av: Martina

Hey Girl!



Jag vet precis hur det känns. I början när jag flyttade hit (Göteborg) kände jag mig alldeles ensam och typ minst i hela världen. Jag ställde frågan till mig - hur skaffar man sig nya vänner? Alla mina gamla vänner fanns i Uddevalla (där finns de fortfarande) och jag kände några få i Göteborg. Men när skolan började, alla var nya, det var krus i magen av nervositet, jag trodde aldrig jag skulle få någon vän. Men INNAN jag ens hade kommit till skolan träffade jag på en klasskamrat som såg vilsen ut (lika vilsen som jag och då visste jag inte ens att vi skulle bli klasskompisar) och vi tog sällskap för att hitta. Därefter träffade jag några tjejer till och tillslut hittade jag 3 undebara goa tjejer och en hel massa andra att tjöta med. Det man skall minnas är att man måste våga för att få nya vänner. Idag bad jag till exemel om ett privat nummer till en annan sommarvikarie på mitt jobb för att jag tyckte hon var trevlig. Och du det jag egentligen skulle säga (haha) - IM HERE PUMPKIN, FOR GOD SAKE. Ta spårvagnen och kom hit, det tar max en halvtimme.

Och då kan du bara skicka ett mess och säga: jag kommer nu, sätt på kaffe. Jag gör inget heller på dagarna då jag inte har skola eller arbete, då kan vi göra ingenting tillsammans tycker jag!



Kisses..

2009-07-22 @ 22:01:49
Postat av: Marie

Du är ALLTID välkommen att hälsa på mig o Lukas:)Daniel jobbar ju hela sommaren,så jag gör typ inget på dagarna,haha..puss

2009-07-23 @ 07:59:23
Postat av: Linda

Du är alltid välkommen att hänga med på våra äventyr också :) Även fast det är en bit till Kungsbacka med :)

2009-07-23 @ 12:07:41
URL: http://furbeesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0