Avslöjandet...

Min Hemlis 1 var att vi skulle kolla på en lägenhet! En tvåa i samma hus som Tomi redan bor i. Tomi ska prata med hyresvärden idag på sin innebandy träning, och om allt är som det ska, tackar vi ja! De nuvarande hyresgästerna ska också flytta ut i slutet av juni/början av juli, så det dröjer inte länge innan vi flyttar i såna fall, om vi har tur :)

Fördelar med denna lägenhet att den var fräsch, relativt nyrenoverad (förutom badrummet, men det fanns badkar så det gör inget :P ) och det känns som om man kan möblera den bra :) Köket är inte det största, men det var fint, och sååå ofta är man inte där inne, förutom när man lagar mat :P Det fanns en stor klädkammare, så man slipper en stor garderob som tar mycket plats, räcker med någon/några byråer, samt ett städskåp :) Det fanns fönster i varje rum, inkl. badrummet så det blir mycket ljus, slipper ha så mycket lampor tända.. Vi vet också hur det fungerar med tvättstugan, området är bra, vi båda trivs verkligen bra här och ja.. allt som är bra med Tomis etta är bättre med tvåan :) Typ :P

Nackdelarna är att det är samma hus, skulle vara kul att byta lite. Det finns ingen balkong eller uteplats, det finns dock gräsmattor utanför huset men det är inte ofta man använder dessa.

Men än så länge överväger fördelarna nackdelarna, så vem vet, om några månader kanske det är inflyttningsfest! ;) Sedan är det inte helt säkert att vi får den, men Tomi är rätt positiv, men det är bara att hoppas på det bästa! :)

Hemlis nummer 2 var att vi kanske skulle kollat på en annan lägenhet, som jag tidigare varit mer sugen på, men hyran var dock för hög.. Hyran till tvåan är ca 1000 kr dyrare än hans etta just nu, men den i Stenkullen var 3200 kr dyrare i månaden.. och det är riktigt mycket pengar, för mycket för oss!

Men håll nu tummarna för oss, att vi får lägenheten! :)

Puss och kram

Edit: Mickis och Kristin, säg några tider ni kan åka o fixa fransarna, så jag kan ringa och boka tid för oss! :)
Och Emelie, jag hör av mig när det börjar lugna sig lite med min skoluppgift, så kan vi ta en fika! :)
Marre, jag kommer och hälsar på så fort jag har kommit tillbaka från resan, så jag kan klämma lite på lilla Lukas! :)


Kommentarer
Postat av: kristin "vivre la vie"

haha.. jag visste det :P

hihi.. men kul att ni kasnke hittat något som känns bra :D

kram

2009-05-14 @ 20:17:26
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se/
Postat av: Emelie

håller tummarna!! :D

2009-05-14 @ 20:24:27
URL: http://emeliehultengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0